Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...
Mediální komunikace státní správy na příkladu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Případová studie.
Macura, Ondřej ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se formou případové studie věnuje problematice mediální komunikace veřejnosprávní instituce, kterou je v tomto případě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Hodnocení je omezeno na období prvních 100 dnů působení nového resortního ministra Marcela Chládka a na vybraná tištěná periodika. Jedním z cílů práce je analýza komunikace resortu a zhodnocení její efektivity. Práce zahrnuje také specifika období před vznikem nové vlády a rovněž předchozí působení Marcela Chládka ve vztahu k jeho působení v čele Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Kromě toho se práce věnuje teorii komunikace veřejné správy, marketingu a public relations této oblasti.
Inkluzivní vzdělávání z pohledu vedoucího pracovníka
Bochňáková, Barbora ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Závěrečná bakalářská práce "Inkluzivní vzdělávání z pohledu vedoucího pracovníka" se zaměřuje na přístup a metody vedoucího pracovníka k inkluzivnímu vzdělávání na střední škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá vývojem inkluze v České republice a teoretické aplikace inkluze z pohledu managementu v českých školách. Praktická část obsahuje rozhovory a jejich analýzu s konkrétním vedoucím pracovníkem školy s již zavedeným inkluzivním vzděláváním.
Právní aspekty financování sportu ze státního rozpočtu
Rudolfová, Veronika ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Právní aspekty financování sportu ze státního rozpočtu Abstrakt Diplomová práce se věnuje právním aspektům procesu financování sportu. Financování sportu ze státního rozpočtu tvoří největší podíl příjmů sportovních organizací a sportovních klubů. Diplomová práce podrobuje právní aspekty podpory sportu ze státního rozpočtu komplexní analýze založené na právní rešerši. V jednotlivých částech se diplomová práce věnuje přerozdělování finančních prostředků ze státního rozpočtu. Nejprve je vysvětleno, jak celý proces financování ze státního rozpočtu začíná, jaké subjekty se ho účastní a také jaký objem finančních prostředku je do oblasti sportu poskytován. Práce popisuje a hodnotí jednotlivé části celého procesu, čímž se podařilo vypracovat přehled o celé problematice státního financování sportu. Poskytuje také nástin vývoje podpory sportu za celé století a vysvětluje proč je účinná právní úprava stále považována za nedostatečnou. V práci je dále uvedeno institucionální zajištění systému podpory sportu. Práce se věnuje problematice financování sportu z odvodů loterijních společností a její vliv na podporu sportu. Klíčovým bodem diplomové práce je státní dotace, která je nástrojem k přerozdělování prostředků. Byl vypracován přehled, díky kterému se čtenář dozví jak je státní dotace právně upravena a jaké možnosti...
Mediální komunikace státní správy na příkladu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Případová studie.
Macura, Ondřej ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se formou případové studie věnuje problematice mediální komunikace veřejnosprávní instituce, kterou je v tomto případě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Hodnocení je omezeno na období prvních 100 dnů působení nového resortního ministra Marcela Chládka a na vybraná tištěná periodika. Jedním z cílů práce je analýza komunikace resortu a zhodnocení její efektivity. Práce zahrnuje také specifika období před vznikem nové vlády a rovněž předchozí působení Marcela Chládka ve vztahu k jeho působení v čele Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Kromě toho se práce věnuje teorii komunikace veřejné správy, marketingu a public relations této oblasti.
Používané učebnice občanské výchovy a základů společenských věd
NOVOTNÁ, Michaela
Cílem diplomové práce je na základě výzkumného šetření prozkoumat aktuální stav užívání učebnic občanské výchovy a základů společenských věd na vybraných základních a středních školách a stanovit kladné a záporné stránky těchto učebnic. Diplomová práce bude rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část obecně vymezí a vydefinuje pojem učebnice a popíše její základní funkce, požadavky, strukturní složky a hodnocení. Dále se zaměří na popis učebnic občanské výchovy a společenských věd s dřívější i aktuální doložkou MŠMT, které se na školách běžně používají od roku 1989 po současnost. Praktická část bude zahrnovat výzkumné šetření (dotazník) zrealizované na deseti vybraných základních a středních školách v Pelhřimově a Pacově. Výzkum bude doplněn rozhovory s vyučujícími (vyučující OV na ZŠ a vyučující ZSV na SŠ).
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...
Financování a provoz Informačních center mládeže v kraji Vysočina
Kvízová, Markéta ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Sotonová, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá situací v oblasti Informačních center mládeže. Definuje aspekty současného systému fungování ICM a jejich financování. Zaměřuje se na ICM v kraji Vysočina. Rozebírá jejich vznik, počet pracovníků, provozovatele, provozní dobu, technické vybavení, materiální zajištění, ohlasy veřejnosti, návštěvnost, okruh poskytovaných služeb. Zjišťuje možnosti financování ICM. Vyjadřuje doporučení k ideálnímu stavu sítě ICM v kraji Vysočina.
Financování a provoz Informačních center mládeže v kraji Vysočina
Lichnovská, Natalija ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Sotonová, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá situací v oblasti Informačních center mládeže. Definuje aspekty současného systému fungování ICM a jejich financování. Zaměřuje se na ICM v kraji Vysočina. Rozebírá jejich vznik, počet pracovníků, provozovatele, provozní dobu, technické vybavení, materiální zajištění, ohlasy veřejnosti, návštěvnost, okruh poskytovaných služeb. Zjišťuje možnosti financování ICM. Vyjadřuje doporučení k ideálnímu stavu sítě ICM v kraji Vysočina.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.